Hvem er vi

Børnehuset Regnbuens profil

Børnehuset Regnbuen er en selvejende daginstitution. Vi blev oprettet i 1975 og er tilknyttet Børneringen.

Læs mere om Børneringen på www.boerneringen.dk

Regnbuen er en lille institution med blot 2 stuer – 1 stue med 12 vuggestuebørn og 1 stue med 23 børnehavebørn.

Vi har en høj pædagogandel i Regnbuen. Vi er desuden uddannelsesinstitution og modtager studerende fra professionshøjskolerne.

Vi er placeret i en lille grøn oase midt på Frederiksberg, i et lille hyggeligt hus på en stor naturlegeplads.

Vi vægter natur og udeliv højt og er måske det tætteste man kommer på en udflytter institution, uden at være det. Vi er ude en stor del af dagen uanset vejret, hvor alt fra rytmik i Pileskoven til cykelleg, ture, bålaktiviteter, insektpleje, forsøg, leg og fællesskaber på tværs af huset er en del af børnenes hverdag.

I Regnbuen er barnesynet og børneperspektivet omdrejningspunktet. Vi ser på det enkelte barn og skaber rammerne, så der er plads til at være den man er, med de styrker og udfordringer, man har med sig i bagagen. Vi understøtter barnets udvikling individuelt og som en del af et inkluderende fællesskab.

Planlagte pædagogiske aktiviteter er fleksible og udformet med afsæt i børnegruppens behov.

Regnbuen er kendetegnet ved at have et godt arbejdsmiljø. I Regnbuen er der skabt tid til sparring og refleksion. Vi har et lavt sygefravær og er glade for at gå på arbejde. Vi har en positiv forventning til hinanden om en høj faglighed og et ønske om at udvikle denne sammen og hver især.

Åbningstider og lukkedage

Shape Created with Sketch.

Velkommen til Regnbuen

Shape Created with Sketch.